Macbook Pro'ya SSD havası

Uzun zamandır düşündüğüm artık kullanmadığım Superdrive yerine ssd koyma işini sonunda bugün hallettim. Sonuç mükemmel! Açılış süresi 1,5 dakikadan 28sn oldu ve sadece bununla da kalmadı programlar hızlandı bu kadarını tahmin etmiyordum. Eğer aklınızda böyle bir düşünce varsa ikinci kere düşünmeyin haerkete geçin.

Satın aldığım SSD Samsung 850EVO 500gb - LINK
Superdrive kızağını da gittidiyor.com üzerinden aldım (burada önemli olan macler için 9,5 mm kalındığında olması) - LINK

İşlem son derece basit oldu benim için. Bilgisayarı açtıktan sonra aşağıdaki gibi bir görüntü ile karşılaştım


Çoğu izlediğim tutorial videosunda pilin bağlantısını sökün diyor ama ben yapmadım (birşey oldu mu hayır, sizin bilgisayara olur mu bilmem:))l

İkinci işlem Superdriverin kendi bağlantısı ve onun tutar diğer bağlantıları sökmek onları da aşağıdaki resimde gösteriyorum. İşaretli yerleri tırnaklarımız yardımı ile söküyoruz.




Sonra kalan kısım vidaları sökmek kocaman bir tamir çantası ve onlarca tornavidamın olmasına rağmen satın aldığım kızak beraberinde gönderilen bu çok küçük hiçbir işe yaramaz bu diyip kenara attığım tornavida, o kadar işime yaradı ki sadece onunla tüm vidaları söktüm aklınızda bulunsun içinden çıkan vidayla bilgisayarın kapağını bile açabiliyorsunuz o kadar etkin:)



yukarıda fotoğraftaki gibi sökme işlemine bu sırayla başlayın zaten 1 ve 2 açılmadan 3e ulaşamazsınız 3.vidanın  bulunduğu yer için üstteki kapağı nazikçe kaldırın wifi bağlantısı oradadır çünkü..

tüm vidaları söktükten sonra kızağı nazikçe çıkarın.

ve kızağın üzerinde bulunan sata bağlantı filmi ile 5.vidayı çıkardığınız ufak metali üzerinden sökün.

Sıra geldi kendi kızağımıza SSD takıp Superdrive çıkardığımız yere SSDyi gömmek:)
Ki bunu satın aldığınız kızağın içine bakarakta yapabilirsiniz çizimli bir şekilde anlatmışlar.




kızağımızı yukarıdaki fotoğraftaki gibi hazırlıyoruz bu işlem bitince de kalan son şey bilgisayarda boş kalan yere bu kızağı monte etmek.


bu şekilde işlemi yaptım. vidaları taktım söktüğüm soketleri de bağladım ve kapağı da takıp söktüğüm sırayla vidaları yerlerine vidaladım.

Bilgisayarı açtım herşey aynı neden çünkü ssd boş:)
hemen Launchpad>other>Disk Utility açıyoruz.


burada samsunga erase deyip fortmat şekline de OSX Extended (Journaled) seçip işlemin bitmesini bekliyoruz. Bitince de Carbon Copy Clone programını indiriyoruz. 
Buradan trial versiyonu indirin işe yarıyor illa satın almanıza gerek yok.

sonra programı açın ve aşağıdaki görüntüyü uygulayın.
Source kısmına Sistemin yüklü olduğu diski seçiyoruz, Destination kısmını da yeni takılan diski sonra clone deyip işlemi başlatın bu işlem bitince son ayarımız kaldı o da başlangıç diskini belirtmek. 
Aşağıdaki fotoğraftaki gibi işlemi yapınca, Restart atacak ve olay tamam hızın keyfini çıkarabilirsiniz artık. (Bende tek disk gözükmesinin sebebi eski diske format attım bir işletim sistemi olmadığı için onu göstermiyor artık, sizde iki disk gözükecek.)


System Prefenceres içerisinden Startup Disk'e girin ve yeni hddyi seçin ve restarta tıklayın bu kadar. Sonrasında isterseniz eski hddinize disk utilityden format atın temiz bir şekilde ikinci diskiniz olsun.



Umarım işinize yaracak şekilde açıkça anlatabilmişimdir. Esenlikler dilerim:)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CDR dosyalarını EPS & AI dönüştürme - cdr to eps convert